Public Bills
Tax
simplification
bills.

60. - (1) In this order ’a tax simplification bill’ means a bill which has been presented, or brought in upon an order of the House, by a Minister of the Crown and which has been ordered to be proceeded with as such a bill.

(2) A motion may be made by a Minister of the Crown at the commencement of public business, that a specified bill be
so proceeded with, and the question thereon shall be put forthwith.

(3) A tax simplification bill shall, upon the making of an order under paragraph (2) above, stand referred to a second reading committee unless the House otherwise orders.

(4) A motion may be made by a Minister of the Crown at the commencement of public business, that a tax simplification bill shall no longer stand referred to a second reading committee, and the question thereon shall be put forthwith.

(5) The provisions of paragraphs (3) to (6) of Standing Order No. 90 (Second reading committees) shall apply to any bill referred to a second reading committee under paragraph (3) above.

(6) A tax simplification bill shall, upon its being read a second time, stand committed to the Joint Committee on Tax Simplification Bills.

(7) A bill which has been reported from the said Joint Committee shall stand re-committed to a committee of the whole House unless the House otherwise orders.

(8) If a motion that the committee of the whole House be discharged from considering a tax simplification bill is made by a Minister of the Crown immediately after the order of the day has been read for the House to resolve itself into a committee on the bill, the motion shall not require notice and the question thereon shall be put forthwith and may be decided at any hour, though opposed; and if such question is agreed to the bill shall be ordered to be read the third time.

Progetti di legge di interesse pubblico
Progetti
di legge di
semplificazione
fiscale.

60. - (1) Nel presente order per “progetto di legge di semplificazione fiscale” si intende un progetto di legge presentato, o di cui sia stata disposta la presentazione in base ad un order della Camera, da un Ministro della Corona e di cui sia stato disposto l’esame come progetto di tal genere.

(2) Una mozione può essere presentata da un Ministro della Corona all’inizio dell’attività di interesse pubblico, affinché uno specifico progetto di legge venga esaminato come un progetto di tal genere, e la relativa questione sarà posta immediatamente.

(3) In base all’approvazione di un order di cui al precedente paragrafo (2), un progetto di legge di semplificazione fiscale sarà assegnato ad una commissione di seconda lettura a meno che la Camera non disponga diversamente.

(4) All’inizio dell’attività di interesse pubblico può essere presentata da un Ministro della Corona una mozione affinché un progetto di legge di semplificazione fiscale non rimanga ulteriormente assegnato ad una commissione di seconda lettura e la relativa questione sarà posta immediatamente.

(5) Le disposizioni dei paragrafi da (3) a (6) dello Standing Order n. 90 (Commissioni di seconda lettura) si applicheranno a qualunque progetto di legge assegnato ad una commissione di seconda lettura ai sensi del precedente paragrafo (3).

(6) Una volta ricevuta la seconda lettura, un progetto di legge di semplificazione fiscale sarà assegnato alla Commissione congiunta sui progetti di legge di semplificazione fiscale.

(7) Un progetto di legge su cui abbia riferito detta Commissione congiunta sarà riassegnato ad una commissione dell’intera Camera a meno che la Camera non disponga diversamente.

(8) Qualora, subito dopo la lettura del punto all’ordine del giorno per la riunione della Camera in sede di commissione per l’esame del progetto di legge, venga presentata da un Ministro della Corona una mozione affinché la commissione dell’intera Camera sia esonerata dall’esame di un progetto di legge di semplificazione fiscale, la mozione non necessiterà di preavviso e la relativa questione sarà posta immediatamente e potrà essere decisa a qualunque ora, sebbene vi sia opposizione; e qualora tale questione venga approvata, sarà disposto che il progetto sia letto per la terza volta.